Az antimédia gondolata akkor született, amikor
a média-fétis mesterséges fénye világosabbá
vált a napnál.
Az antimédia-állapot abban a pillanatban tudatosodik, amikor ráébredünk,
hogy az információs szupersztrádán csak a forgalommal
ellentétes irányban lehet közlekedni.
Az antimédia érdeklõdési köre felöleli
az összes eddig feltalált mediatizáló technikát
és praktikát, a távolra látástól (távcso)
a távolra ölésig (telematikus háború), valamint
az emberi tapasztalás bárminemû kisajátításából
és gyarmatosításából következõ
társadalmi jelenségek teljes tárát.
Az antimédia tehát a manapság majd minden cselekvést
átfûtõ médialáz diagnosztizálása
és a majdnem minden gondolkodást elborító média-paradigma
uralmának megkérdõjelezése.
Az antimédia belátja (M. Foucault nyomán), hogy egy kornak
csak egy episzteméje lehet és hogy azt csak terrorral lehet fenntartani.
Következésképpen egyetért azokkal, akik a hálót
fórumnak tekintik, de nem feledkezik meg arról sem, hogy a fórumoknak
mindig akadnak tiránusai.
Az antimédiát egyesek csupán porszemnek tartják
a médiacirkusz porondján vagy kellemes kromatikának a média-melodráma
kísérõzenéjében, de akadnak olyanok, akik
a média-biznisz reklámfogásának tekintik, mert felfedezték
(ld. R. Hamilton), hogy ICON és COIN ugyanazon szó félreírt
változatai.
Az antimédia nem mûfajspecifikus, tehát nem a mûfajok
mellett vagy ellenében határozza meg magát. Ezért
nem az inframediális törekvések (intermédia) és
az ultramédia (multimédia banzáj) közötti vita
eldöntésére vagy folytatására kötelezi
el magát.
Az antimédia- akárcsak a médium- önmagában
üzenet.
(1997)